Meester Jesper
Omschrijving
De bekendste leraar van Nederland stapte uit het klaslokaal en het theater in. Meester Jesper – Kraakt de Code begon als een mysterie op social media, maar groeide uit tot een landelijke theatertour die kinderen én ouders meesleepte in een spannend avontuur vol raadsels, humor en educatie.
WERKTITEL ontwikkelde het volledige concept, van de online verhaallijn tot de interactieve liveshow. De campagne startte met een reeks video’s waarin op het echte schoolplein van Meester Jesper een groot mysterie zich ontvouwde: de toetsen waren gestolen. Elke dag volgde een nieuwe aflevering met hints en puzzels, waardoor volgers stukje bij beetje dichter bij de waarheid kwamen. De grote onthulling? De aankondiging van Meester Jesper – Kraakt de Code, de eerste interactieve familieshow van Nederland die leren, lachen en live entertainment samenbracht.
WERKTITEL ontwikkelde het volledige concept, van de online verhaallijn tot de interactieve liveshow. De campagne startte met een reeks video’s waarin op het echte schoolplein van Meester Jesper een groot mysterie zich ontvouwde: de toetsen waren gestolen. Elke dag volgde een nieuwe aflevering met hints en puzzels, waardoor volgers stukje bij beetje dichter bij de waarheid kwamen. De grote onthulling? De aankondiging van Meester Jesper – Kraakt de Code, de eerste interactieve familieshow van Nederland die leren, lachen en live entertainment samenbracht.
Hoe hebben we het gemaakt
De theatershow werd opgebouwd als een spannend avontuur waarin het publiek zelf onderdeel was van het verhaal. Tijdens de voorstelling moesten kinderen samen met Meester Jesper raadsels en puzzels oplossen om de code van de kluis te kraken; de enige manier om zijn baan als leraar te redden en de klas te laten overgaan.
De show was interactief, energiek en zorgvuldig ontworpen om zowel kinderen als ouders te boeien, met humor, educatie en spanning in perfecte balans.
Naast de show ontwikkelden we een doe-boek dat thematisch aansloot op het verhaal en kinderen motiveerde om thuis verder te puzzelen, ontdekken en leren. Ook lanceerden we een reeks schoolspullen en merchandise, volledig in lijn met het universum van Meester Jesper.
De marketingcampagne bracht het verhaal tot leven buiten het theater:
• ABRI-campagne door het hele land
• Samenwerking met Madurodam, waar Meester Jesper letterlijk tussen de Hollandse Meesters stond
• Een krachtige socialmediacampagne waarin storytelling, spanning en community samenkwamen
De show was interactief, energiek en zorgvuldig ontworpen om zowel kinderen als ouders te boeien, met humor, educatie en spanning in perfecte balans.
Naast de show ontwikkelden we een doe-boek dat thematisch aansloot op het verhaal en kinderen motiveerde om thuis verder te puzzelen, ontdekken en leren. Ook lanceerden we een reeks schoolspullen en merchandise, volledig in lijn met het universum van Meester Jesper.
De marketingcampagne bracht het verhaal tot leven buiten het theater:
• ABRI-campagne door het hele land
• Samenwerking met Madurodam, waar Meester Jesper letterlijk tussen de Hollandse Meesters stond
• Een krachtige socialmediacampagne waarin storytelling, spanning en community samenkwamen
De Resultaten
De theatertour trok duizenden bezoekers door het hele land en groeide uit tot een gezinsfavoriet. Kinderen beleefden niet alleen een show, maar een missie, met ouders als medepuzzelaars aan hun zijde.
Meester Jesper – Kraakt de Code bewees dat educatie en entertainment hand in hand kunnen gaan; een modern meesterwerk dat kinderen leert, inspireert en laat lachen.
Behind the Scenes Foto's
ONZE ANDERE PROJECTEN
Contact
LET'S FLIP THE GAME
and work TOGETHER
CONTACTGEGEVENS BIJ WERKTITEL:
- info@bijwerktitel.nl
- 020 893 1000
- MediArena 2, 1114 BC Amsterdam
- Chamber of Commerce (KVK) no. 97700150







